САЙТ
ВЧИТЕЛЯ БІОЛОГІЇ
Добряк Л.М.

інструкції з ТБ при виконанні лабораторних робіт
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторної роботи № 1 «Будова клітини рослин» Перед початком роботи Приготуйте до роботи мікроскоп. Визначте збільшення мікроскопа. Переносячи мікроскоп, треба впевнитися, що всі його деталі добре закріплені. Мікроскоп переносьте лише обома руками: одну руку підкладіть під його основу, іншою тримайте штатив. Працюючи з мікроскопом, звільніть стіл від усього зайвого. Бережіть лінзи, після роботи протирайте їх м'якою се ...
08 янв 2013 {7649 просмотров}
Найпохмуріші у світі риби
Найпохмуріші у світі риби 10 неймовірних істот 8 дивовижних біолюмінісцентних творінь моря Топ-10 мініатюрних тварин 10 найцікавіших живих істот, відкритих у 2008 році Земля поки єдина відома вченим планета з різноманітними формами життя на ній. Багатство життєвих форм проявляється у відмінності у живих істот за формами, кольором і всіляким пристосуванням для існування в різних умовах. Тому їх зовнішній вигляд може бути вкрай оманливим. 1. ...
21 янв 2013 {2158 просмотров}
Розробки уроків до теми “Земноводні” (8 кл.)
Урок 1Загальна характеристика класу Земноводні. Сезонні явища у житті.Мета. Освітня. Почати формувати знання учнів про наступний клас типу Хордові – Земноводні; розкрити особливості будови та процесів життєдіяльності цих тварин у зв’язку з двома середовища-ми існування – водою та грунтом. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні об’єкти між собою, уміння спостерігати та робити відповідні висновки; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення. Виховна. ...
13 янв 2013 {3126 просмотров}
РІЗНОМАНІТНІСТЬ ПЛАЗУНІВ, ЇХ ЗНАЧЕННЯ ТА ОХОРОНА
РІЗНОМАНІТНІСТЬ ПЛАЗУНІВ, ЇХ ЗНАЧЕННЯ ТА ОХОРОНА Тема: Різноманітність плазунів, їх значення та охорона. Цілі: - ознайомити учнів з різноманітністю плазунів, розкрити особливості будови та процесів життєдіяльності представників цього класу у зв’язку з умовами життя, визначити їх значення в природі та житті людини, необхідність охорони; - розвивати вміння логічно мислити, порівнювати й робити висновки; - виховувати любов до всього живого й бережливе став ...
10 янв 2013 {12176}
САМОСТІЙНІ РОБОТИ 8 КЛАС. КЛАС ХРЯЩОВІ РИБИ. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСУ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ХРЯЩОВИХ РИБ
КЛАС ХРЯЩОВІ РИБИ. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСУ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ХРЯЩОВИХ РИБ 1 рівень У завданнях 1-3 з чотирьох варіантів відповідей виберіть ОДНУ правильну Варіант 1 1. Укажіть особливість хвостового плавця акул: A) має довгу верхню лопать; Б) має довгу нижню лопать; B) має плакоїдну луску; Г) має однакові лопаті. 2. Укажіть ознаку скелета акул і скатів: A) костеніє частково; Б) костеніє тільїсі в статевозрілих; B) залишається хрящовим; Г) представлений хордою. 3. Укажіть тварин ...
13 янв 2013 {2968}
Загальна характеристика класу Кісткові риби
Тема. Загальна характеристика класу Кісткові риби Мета уроку: ознайомити учнів з основними особливостями організації й процесів життєдіяльності кісткових риб. Обладнання і матеріали: вологий препарат «Внутрішня будова риби», таблиці «Тип Хордові. Надклас Риби. Клас Хрящові риби», «Тип Хордові. Надклас Риби. Клас Кісткові риби», зображення хрящових і кісткових риб. Базові поняття і терміни уроку: Кісткові риби, зяброві кришки, плавальний міхур, зовнішнє зап ...
13 янв 2013 {12589}
Цікаві факти про кров
У дорослої людини серце за день виштовхує 10000 літрів крові. За один поштовх в аорту викидається приблизно 130 мілілітрів. В стані спокою частота пульсу - 60-80 уд./хв., в жінок сердце скорочується на 6-8 уд./хв частіше, ніж у чоловіків. При важкому фізичному навантаженні пульс може прискорюватися до 200 і більше уд./хв. Для порівняння: частота пульсу у слона - 20 уд./хв., у бика - 25, у жаби-30, у кроля - 200, а у миші - 500 уд./хв. · Загальна довжина кровоносних судин в организмі ...
21 янв 2013 {2629}
Зоряна година Інтелектуальна гра для учнів 8 — 9 класів
Зоряна година Інтелектуальна гра для учнів 8 — 9 класів Ведучий Сьогодні ми проводимо інтелектуальну гру «Зоряна година». В ній беруть участь учні, які люблять біологію, ерудовані, кмітливі, талановиті і обдаровані. Вас вітають дві команди: «Ерудит» і «Всезнайко». Журі буде оцінювати вашу гру. Конкурс 1. «Квіти – це найкрасивіше, що є на Землі» Малюнки квітів: 1) троянда 2) мак 3) айстра 4) тюльпан ...
13 янв 2013 {1283}
Екологічний бумеранг Гра-конкурс для 10 - 11 класів
Екологічний бумеранг Гра-конкурс для 10 - 11 класів (в грі бере участь 2 команди) Девіз «Жити щасливо і жити у злагоді з природою – одне й те саме» 1 ведучий Переорано землі, переорано небо. Наче нам на цім світі вже нічого й не треба – Ні трави, ні повітря, ні річок, ані квітів. Наче прагнемо разом на край світу злетіти. 2 ведучий Загубили ми душі і розвіяли думи. Зупинися, людино, хоч на мить, і подумай… Роки мчать, скаженіють, ми спішим за пр ...
13 янв 2013 {2474}
ШОКОЛАДНИЙ ПАРАДОКС
Вплив шоколаду на здоров'я людини Дослідницька робота гуртка школи № 8 Керівник Добряк Л.М. Шоколад - воістину унікальний продукт. Його головними якостями завжди вважалися висока калорійність (у ста грамах міститься близько 550 кілокалорій) і здібність до довгого зберігання. Такі особливості шоколаду незамінні при далеких подорожах, важких походах, під час стихійних лих. Не випадково шоколад входить в недоторканний запас продуктів на в ...
08 янв 2013 {705} / 4 фото /
ЗАРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК ЖИТТЯ НА ЗЕМЛІ
ЗАРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК ЖИТТЯ НА ЗЕМЛІ Тема уроку: Зародження і розвиток життя на Землі. Мета уроку: Навчальна: поглибити знання учнів про зародження життя на Землі через ознайомлення з основними гіпотезами і догмою, з основними змінами які відбувалися на Землі, із поверхнею Землі на різних етапах її формування; Розвивальна: розвивати інтерес до історії рідної планети, навички самоконтролю, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Виховна: виховувати бере ...
10 янв 2013 {2487}



Що є благо? Знання. Що є зло? Незнання. Хто розумний, той, виходячи з обставин, одне заперечить, а інше обере. (Сенека)